
Po ośmiu latach rozwoju i pomimo oficjalnego zatwierdzenia przez Valve w ramach Greenlight w 2017 roku, z przykrością ogłaszamy anulowanie Classic Offensive. Decyzja ta jest następstwem gwałtownych działań ze strony Valve, które uniemożliwiają nam wydanie lub kontynuowanie prac nad projektem. Po uzyskaniu zgody w ramach Greenlight siedem lat temu, otrzymaliśmy dostęp do Steamworks i kontynuowaliśmy rozwój, pokonując wyzwania techniczne i aktualizacje CS:GO, wszystko z wyraźnym oczekiwaniem dostarczenia Classic Offensive społeczności za pośrednictwem Steam. Przesłaliśmy naszą kompilację do recenzji w październiku 2024 roku, tylko po to, by projekt został nieoczekiwanie odrzucony w styczniu 2025 roku z ogólnikową odpowiedzią stwierdzającą, że "nie pasuje", lekceważąc nasz wcześniejszy status Greenlight. Gdy przygotowywaliśmy się do aktualizacji za pośrednictwem ModDB, otrzymaliśmy powiadomienie o zaprzestaniu działalności (Cease and Desist) od działu społecznościowego Valve na kilka godzin przed premierą. W dalszej komunikacji wyjaśnili, że wydanie Classic Offensive oznaczałoby dystrybucję "treści pochodnych" opartych na ich własności intelektualnej, co nie jest dozwolone na mocy Umowy Subskrybenta Steam. Obecne stanowisko Valve wydaje się być takie, że modowanie jest teraz dozwolone tylko pod bardzo wąskimi warunkami: - Skórki i mapy publikowane za pośrednictwem Warsztatu Steam dla aktualnie aktywnej gry Valve. - Mapy opracowane przy użyciu Valve Hammer Editor, dystrybuowane w Warsztacie Steam lub przez strony trzecie. - Oryginalne, niekomercyjne gry stworzone za pomocą Source SDK 2013, które nie wykorzystują własności intelektualnej Valve. - Mody oparte na Half-Life 2 lub Team Fortress 2 wykorzystujące Source SDK 2013 w ramach określonych wytycznych. - Projekty, które otrzymały wyraźną licencję od Valve. Taka interpretacja skutecznie zabrania tworzonych przez społeczność modyfikacji Source lub "skórek", które przez dziesięciolecia były integralną częścią gier Valve, w tym tych do Counter-Strike, Left 4 Dead, Portal i Day of Defeat, które mogły być dystrybuowane tylko poza Steam i jego Warsztatem (Gamebanana, ModDB itp.). To stanowisko stoi w rażącej sprzeczności z własnym zatwierdzeniem Classic Offensive przez Valve w ramach Greenlight, ich historyczną tolerancją (i czerpaniem korzyści) wobec rozbudowanych społeczności modderskich oraz poprzednimi trzema dekadami tradycji modowania, która ukształtowała wiele z ich udanych gier. Wiele karier, funkcji i trybów gry wywodziło się z modyfikacji społeczności Counter-Strike, a jednak modowanie staje się coraz bardziej ograniczone. Sytuacja ta ma implikacje daleko wykraczające poza nasz projekt, budząc poważne obawy o przyszłość modowania w ekosystemie Valve. Modderzy powinni przemyśleć, jak postrzegają Valve: firmę, która czerpie korzyści z kreatywności społeczności, jednocześnie będąc w stanie bez ostrzeżenia zakończyć lata pracy, pomimo przejścia przez zdefiniowany przez nich proces, który mogą drastycznie zmienić w dowolnym momencie. Aby zapewnić pełną przejrzystość, uruchomiliśmy stronę classic-offensive.net. Witryna zawiera szczegółową oś czasu wydarzeń, często zadawane pytania, podziękowania dla naszych współpracowników oraz materiały medialne prezentujące pracę włożoną w projekt na przestrzeni lat. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za niesamowite wsparcie, entuzjazm i cierpliwość okazywane przez społeczność podczas rozwoju Classic Offensive. Dziękujemy za wiarę w nasz projekt.- Classic Offensive