HLTV Rating to najlepsza i najgorsza rzecz, jaka przytrafiła się CS-owi. Oglądanie dem i obserwowanie ludzi savujących USP w sytuacji 1v5 przed eksplozją bomby, tylko po to, by uzyskać wyższy rating, jest naprawdę żenujące. Ludzie pędzą na full eco, aby zdobyć 4k albo ace'a z entry killem, ponieważ ekonomia nie jest brana pod uwagę w obecnym ratingu. Wielu menadżerów, fanów, organizacji, analityków i graczy patrzy na te liczby w celu scoutowania i oceny zawodnika. Dobry rating jest prawdopodobnie jednym z najlepszych wskaźników do negocjowania pensji i ofert, dlatego w niektórych sytuacjach sensowne jest "granie pod statystyki". Stworzenie ratingu HLTV 3.0 (wprowadzenie do niego ekonomii) rozwiąże przynajmniej jeden z tych problemów.
HLTV Rating is the best and worst thing that happened to competitive CS. Watching demos and seeing people save USP 1v5 against bomb explosions, just to get a higher rating is honestly embarrassing. People rush on full eco to get a 4k ace with an entry kill, as economy isn’t considered in the current rating system. Many managers, fans, organizations, analysts and players look at those numbers for scouting and judgment. A good Rating is probably one of the best metrics to negotiate a salary and offers, therefor it makes sense to "play for statistics" in certain situations. Getting a hltv rating 3.0 (Economy introduction) will at least solve one of those issues.