
Wprowadzono dużą aktualizację modelu VRS Jeśli chodzi o część aktualizacji dotyczącą Wagi Wydarzenia (Event Weight), odczytuję zmiany w kodzie w następujący sposób: Dla wydarzenia typu Play-in, jak pierwsza faza turnieju w Kolonii, Waga Wydarzenia będzie teraz obliczana na podstawie połowy puli nagród następnego turnieju. Jeśli istnieje wiele etapów, udział w puli nagród będzie zmniejszany o połowę na każdym z nich, a więc wyniesie tylko 25% puli nagród głównego wydarzenia dla kwalifikacji do kwalifikacji. Jeśli pojawi się dodatkowy etap, będzie to 12,5% itd. Użyjmy nadchodzącego Majora jako przykładu, aby zilustrować zmiany. Jeśli poprawnie odczytuję zmiany w kodzie, to w kwestii obliczania Wagi Wydarzenia sytuacja przed i po zmianach będzie wyglądać następująco: Jest to duża zmiana, która, jak widać, drastycznie zwiększy Wagę Wydarzenia. Było to bardzo potrzebne, ponieważ to, że Waga Wydarzenia była minimalna dla wszystkich ważnych turniejów Play-in w kalendarzu, było wielkim błędem. Ta zmiana sprawia, że udział w kwalifikacjach staje się znacznie bardziej „atrakcyjny z punktu widzenia VRS”, podczas gdy wcześniej było zupełnie odwrotnie i dlatego drużyny zaczęły unikać kwalifikacji online. W moim odczuciu zmiana przyniesie następujący skutek: Komponenty „Bounty Collected” i „Opponent network” zostaną teraz znacznie ożywione. Te dwa komponenty są w modelu VRS uwzględniane poprzez Wagę Wydarzenia, ale dla tak wielu ważnych wydarzeń typu Play-in były one dotychczas praktycznie pomijane z powodu stosowania dla nich minimalnej wagi. Zostało to wyraźnie pokazane w moim wpisie na temat kwalifikacji do Blast Open. Teraz znacznie więcej meczów będzie miało znaczącą Wagę Wydarzenia, a co za tym idzie, powinniśmy zobaczyć o wiele więcej drużyn zdolnych do gromadzenia większej liczby punktów z komponentów „Bounty Collected” i „Opponent network” w turniejach Play-in. Zmiana ta przywróci również równowagę w modelu VRS, tak że turnieje LAN typu Play-in staną się znacznie bardziej atrakcyjne pod względem zdobywania punktów VRS niż lokalny turniej LAN z małą pulą nagród. To było po prostu złe, że lokalny turniej LAN z pulą nagród 10 tys. dolarów był wart więcej niż faza play-in turnieju w Kolonii. Teraz znacznie bardziej opłaca się wygrać mecz w pierwszej fazie turnieju w Kolonii niż na lokalnym LAN-ie. Tak jak powinno być!
Major update to the VRS model released💪🙏 As for the part of the update that relates to Event Weight, I read the codechanges like this: For a Play-in event like Cologne stage 1, the Event weight will now be calculated based on half of the Prize pool of the next event. If there are multiple steps then the Prize pool share will be halfed for each step, so only 25% of main event for a qualifier to a qualifier. If there is an additional step then 12,5%, etc. Lets use the upcoming Major as an example to showcase the changes. If I read the codechanges correctly then before and after changes will look like this as far as Event weight calculation goes: This is a big change which will increase Event weight drastically as we can see. Very much needed as it was very wrong that Event weight was minimum for all the important Play-in events in the calendar. This change makes it much more "VRS-attractive" to play a qualifier, whereas before it was the complete opposite and why teams started to shy away from online qualifiers. As I see it, the change will have the following effect: Bounty Collected and Opponent network will now be revitalised a lot. Those 2 components are the ones factored by Event weight in the VRS model but for so many important Playin events they have effectively been disregarded up until now due to minimum event weight being used for those events. This was shown clearly in my post about qualifiers for Blast Open. Now much more games will have meaningful Event weight and therefore we should see many more teams being able to accumulate more points from Bounty Collected and Opponent network components in Play-in events. This change will also rebalance the VRS model, so that Play-in LAN events are much more attractive in regards to VRS points gain, than a local LAN with a small prize pool. It was just wrong that a Local LAN with 10k prize pool, was worth more than a play-in LAN for Cologne. Now it is much better to win a game at Cologne stage 1 than at a local LAN. Just like it should be!