Sponsor serwisuBetclic
g4skins
Nowe
Najpopularniejsze
Poczekalnia
g4skins
#VRS
TombStone

Które turnieje będą najważniejsze w walce o Majora?

@JesperLarsen222

Jak wypada porównanie turniejów LAN tier 1 pod kątem czynników, które wpływają na "wyścig o punkty VRS do Majora Starladder"? Poniżej znajduje się przegląd 8 turniejów LAN, które zaplanowano od teraz do 6 października, czyli do dnia ustalenia rankingu zaproszeń. Tabela przedstawia najważniejsze wskaźniki dla każdego wydarzenia pod względem jego ogólnego wpływu na ranking VRS: liczba meczów LAN-owych waga wydarzenia (na podstawie puli nagród) jak bardzo wartość punktowa wydarzenia "zmaleje" do 6 października Na podstawie tego przeglądu moglibyśmy spróbować uszeregować wydarzenia pod względem ich wpływu na kwalifikację do Majora, ale w pewnym stopniu zawsze byłby to ranking subiektywny. W kolejnych postach przyznałem każdemu wydarzeniu ocenę od 0 do 100%... jest to po prostu moja subiektywna opinia na temat tego, jak dobrym źródłem punktów VRS jest dane wydarzenie w kontekście kwalifikacji do Majora... z perspektywy ryzyka i korzyści. (1/x)

Below an overview of the 8 LAN events which are scheduled from here and until the October 6th invitation ranking. The table shows the most important metrics for each event in terms of overall VRS impact: - number of LAN games - event weight (based on prize pool) - how much has an event "decayed" by Oct 6th With this overview we could try to rank the events in terms of VRS impact for the major qualification, but it would always to some extend be a subjective ranking. In the following posts I have given each event a ranking of 0-100%.. just my subjective opinion about how good a source of VRS points the event is in relation to Major qualification.. with a risk vs reward perspective. (1/x)

24
3
@JesperLarsen222

Fissure I (Wpływ na ranking VRS w kontekście zaproszenia na Majora: 85%) Z perspektywy czystego wpływu na ranking VRS, format tego turnieju jest bardzo dobry – 27 meczów dla 16 drużyn, a wszystkie spotkania mają maksymalną wagę. Z uwagi na wszystkie rezygnacje czołowych drużyn, stał się on najlepszą szansą dla reszty zespołów na wczesne zapewnienie sobie kwalifikacji na Majora. Zajęcie tutaj miejsca w top 2 prawdopodobnie gwarantuje udział w Majorze każdej drużynie biorącej udział w turnieju. Jedynym minusem jest to, że do 6 października wartość punktowa VRS z tego wydarzenia spadnie do około 66%, ale jest to w pełni rekompensowane przez wagę wydarzenia wynoszącą 1 – zwłaszcza w kontekście punktów zdobytych w kategoriach "Bounty collected" i "Opponent network" – w porównaniu do zwycięstw LAN-owych odniesionych na etapach o niskiej wadze, takich jak faza play-in w Kolonii czy pierwszy etap EPL. Powiedziałbym, że wpływ na VRS wynosi 85% ze względu na bardzo duże szanse zaproszonych drużyn na odniesienie wielu zwycięstw na LAN-ie.

Fissure I (VRS Impact for major invite: 85%) From pure VRS impact as a tournament this format is very good with 27 matches for 16 teams, all matches have maximum event weight. With all the declines from top teams, this has become the best chance for the rest of the teams to secure and early major qualification. A top 2 finish here is probably major secured for any team in the tournament. Only downside is that by October 6th VRS rating from this event will have decayed to about 66%, but especially for the ranking gained in Bounty collected and Opponent network, this is more than made up for by event weight of 1 compared to LAN wins won at low-event-weight stages like Cologne play-in or EPL stage 1. I'd say 85% VRS Impact due to the very good odds for the teams invited of scoring multiple LAN wins.

0
0
@JesperLarsen222

Kolonia (Wpływ na VRS: 95%) Turniej w Kolonii rozdzieli wiele punktów pomiędzy wiele drużyn. Mimo że Etap 1 ma najniższą wagę, to wciąż są to zwycięstwa na LAN-ie dla 12 z 16 drużyn, a te, które awansują dalej, zdobędą mnóstwo punktów. Faza główna i play-offy to oczywiście ogromne punkty z maksymalną wagą wydarzenia i wieloma zwycięstwami na LAN-ie dla wielu zespołów. Jedynym drobnym minusem jest to, że do października ranking VRS z tego turnieju straci na wartości do około 75%.

Cologne (VRS Impact : 95%) Cologne will distribute many points to many teams. Even if Stage 1 is lowest event-weight, it is still LAN wins for 12 out of 16 teams and those advancing will gain many points. Main stage and playoffs are of course huge points with max event weight and many LAN wins for many teams. Only slightly negative is that the VRS ranking will have decayed to about 75% by October.

0
0
@JesperLarsen222

Blast Bounty (Wpływ na VRS: 20%) Biorąc pod uwagę, że pierwszy etap jest rozgrywany online i nie ma puli nagród, jest to najgorsze możliwe źródło punktów VRS. Mimo to, dla niżej notowanych drużyn jest to szansa warta zachodu ze względu na scenariusz "co by było, gdyby...". Prawie nie stracą punktów, jeśli przegrają z wysoko notowaną drużyną, a jeśli sprawią niespodziankę, zyskają trochę punktów z rankingu H2H. Szanse na awans do fazy LAN-owej są jednak dla tych zespołów dość niskie. Najwyżej rozstawione drużyny mają zły stosunek ryzyka do korzyści w kontekście zdobywania punktów VRS, ale mogą sobie pozwolić na utratę pewnej ich liczby, co najprawdopodobniej się stanie. Zyskują bardzo niewiele za wygraną z niżej notowanymi zespołami, a tracą do 30 punktów w przypadku niespodziewanej porażki. Mogą jednak przegrać tylko jeden mecz, a zachęty finansowe są dla tych drużyn prawdopodobnie ważniejsze. Blast Bounty jest najgorszy dla drużyn ze środka stawki (rozstawienia), które naprawdę potrzebują punktów VRS do kwalifikacji na Majora. Mogą tu łatwo stracić punkty, a w zasadzie jest to niemal pewne, chyba że powtórzy się wynik Eternal Fire lub BetBoom z ostatniego Blast Bounty. Tylko wtedy wyjdzie się z tego turnieju ze znaczącą liczbą punktów VRS. Tylko 4 drużyny wygrają jakikolwiek mecz na LAN-ie... i to mówi wszystko.

Blast Bounty (VRS Impact : 20%) With stage 1 being online and no prize pool it is as bad VRS points as it gets. Still its worth the chance for the lower ranked teams due to the "what if.." scenario. They almost won't lose points if beaten by a high ranked team and should they upset a team, they will gain some points from H2H rating. The odds of advancing to LAN are pretty low though for those teams. The top seeded teams have a bad risk/reward scenario for VRS gain, but they can afford to lose some VRS points, which they most likely will, since they gain very little from winning over lower ranked teams and lose up to 30 points from being upset. They can only lose 1 game though and financial incentives are probably more important for those teams. Blast Bounty is worst for those teams in the middle (seeding) which actually need their VRS points to qualify for the major. They could easily lose points here, in fact they most likely will, unless you make an Eternal Fire or Betboom result from last Blast Bounty. Only then will you come out of this with any meaningful VRS points. Only 4 teams will even win a LAN match.. 'nuff said.. 🙄

0
0
@JesperLarsen222

ESWC (Wpływ na VRS: 70%) Z formatem pojedynczej eliminacji (single-elimination) zaczynającym się od fazy RO16, jest on brutalny. Równie dobrze można pojechać prosto do domu z ujemnymi punktami... ale z drugiej strony jest to ogromna szansa na zdobycie dużej liczby punktów VRS, po którą oczywiście trzeba sięgnąć. Drużyny powinny wykorzystywać każdą okazję do zdobywania punktów za zwycięstwa na LAN-ie w turniejach o maksymalnej wadze. Zwycięzcy (ci, którzy wygrywają mecze na LAN-ie) biorą tutaj wszystko i zdobędą bardzo dobre punkty ze względu na wysoki poziom rywalizacji i maksymalną wagę wydarzenia.

ESWC (VRS Impact: 70%) With single-elim format starting with RO16, the format is brutal. You may very well go directly home with minuspoints.. but on the other hand it is a huge opportunity for major VRS gain which of course must be reached out for. Teams should take any opportunity of scoring maximum event weight LAN wins. The winners (those that win LAN matches) take it all here and they will gain very good points due to the high level of competition and max event weight.

0
0
@JesperLarsen222

Blast Open (Wpływ na VRS: 15%) 5 meczów LAN-owych na 16 drużyn... minimalna waga wydarzenia i pierwszy etap online... ten format jest zły pod względem zdobywania punktów VRS... to w zasadzie "pułapka VRS". Pula nagród jest na tyle niska, że nadaje 5 meczom LAN-owym wagę wydarzenia na poziomie 0.677, co jeszcze bardziej ograniczy zdobycz punktową w porównaniu do turniejów ESL/Fissure/PGL. Drużyny "ze środka stawki", które potrzebują punktów VRS, podejmują duże ryzyko, uczestnicząc tutaj... podwójna eliminacja online... szanse na wyjście z tego cało są po prostu bardzo małe. Oczywiście kilku drużynom się to uda, ale czy zaryzykujesz potencjalnie swoją kwalifikację na Majora dla ryzykownego zakładu? Dla najniżej notowanych drużyn w turnieju nie jest to oczywiście aż tak ryzykowne.

Blast Open (VRS Impact 15%) 5 LAN games for 16 teams.. minimum event weight and online for stage 1.. this format is bad for VRS gain.. its actually kind of a "VRS trap". The prize pool is even low giving the 5 LAN games a 0.677 event weight, which will limit VRS gain even further compared to ESL/Fissure/PGL events. The "middle" teams that need their VRS points take a big risk participating here.. double-elim online.. the odds are just very bad for making it out of this one alive. Of course a few teams will, but will you potentially risk your major qualification on a risky bet? For the lowest ranked teams in the event it is not that risky of course.

0
0
@JesperLarsen222

Fissure II (Wpływ na VRS: 100%) Moim zdaniem, ze względu na format i harmonogram, jest to najważniejsze wydarzenie pod kątem kwalifikacji na Majora. Ma najlepszy format, oferując co najmniej 3 mecze LAN o maksymalnej wadze dla każdej drużyny w fazie szwajcarskiej bo3. Dla niżej notowanych drużyn, które zostały tu zaproszone, to jak 3 losy na loterii. Pamiętajcie, że maksymalna waga wydarzenia jest zawsze czymś pozytywnym – nie ryzykujesz więcej w meczu o maksymalnej wadze, ale masz szansę dużo zyskać, jeśli uda ci się wygrać. Zwycięstwo w meczu LAN o maksymalnej wadze prawie zawsze poprawi twój ranking, ponieważ niemal na pewno zastąpi jeden z twoich 10 najlepszych wyników w parametrach "Bounty collected" i "Opponent network". Dżokerem jest tutaj to, że Fissure II koliduje z Starseries w Budapeszcie, co otwiera wiele perspektyw. Czy niżej notowanej drużynie na Fissure opłacałoby się odrzucić zaproszenie i pojechać na Starseries ze względu na lepsze szanse na dalekie zajście w turnieju? Mimo to, z czystej perspektywy VRS, każdego dnia wybrałbym Fissure II, zwłaszcza jeśli niektóre czołowe drużyny również rozważą Starseries zamiast Fissure II. Jeśli Fissure II, podobnie jak Fissure I, zostanie dotknięte przez rezygnacje czołowych drużyn, stanie się złotą szansą dla tych, którzy potrzebują dodatkowych punktów VRS do kwalifikacji.

Fissure II (VRS Impact 100%) The most impactful event for major qualification in my opinion due to the format and the schedule. It has the best format offering at least 3 max event weight LAN games per team in the swiss bo3 stage. Thats like 3 lottery tickets for the lower ranked teams invited here. Remember that max event weight is only ever a positive thing, you don't risk more in max event weight match, but you have the chance of gaining a lot if you manage to win. If you win a LAN match at max event weight it will almost always improve your rating because it will almost always replace one of your 10 best results in Bounty collected and Opponent network parameters. The joker here is that Fissure II conflicts with Starseries Budapest, which opens up many perspectives. Could it be worth it for a lower ranked team at Fissure to decline Fissure and go for Starseries due to better odds of going deep? I'd pick Fissure II any day though from a pure VRS perspective, especially if some top teams will also consider Starseries over Fissure II. If Fissure II becomes plagued with declines from top teams lige Fissure I, then Fissure II will be a golden opportunity for those needing additional VRS points to qualify.

0
0
@JesperLarsen222

Starseries Budapeszt (Wpływ na VRS: 90%) To również będzie ogromne wydarzenie w wyścigu o kwalifikację na Majora. Łącznie na turnieje Fissure i Starseries zaproszenie na LAN tuż przed ostatecznym terminem rankingu otrzyma 40 drużyn. Daję mu 90%, ponieważ dla uczestniczących tu drużyn jest to TA okazja, by zajść daleko, co zapewni miejsce na Majorze. Format jest tutaj wyraźnie mniej atrakcyjny niż w Fissure II, zwłaszcza że Etap 1 ma minimalną wagę w porównaniu do maksymalnej wagi na Fissure. Jednak dla wielu zaproszonych tu drużyn już samo zdobycie zwycięstw na LAN-ie będzie ogromnym osiągnięciem, a tutaj istnieje możliwość zdobycia 7 lub 8 zwycięstw na LAN-ie, jeśli dojdzie się do samego końca. Dla tych, którym się to uda, jest to prawdopodobnie równoznaczne z kwalifikacją na Majora. Dla wielu uczestniczących zespołów będzie to jedyna prawdziwa szansa na grę na LAN-ie.

Starseries Budapest (VRS Impact 90%) This will be a huge event in the Major qualification race as well. Between Fissure and Starseries a combined 40 teams will get invite to LAN right before the major cutoff. I'm giving it 90% because for the teams participating here, this is THE opportunity of making the deep run that will secure a major spot. The format here is clearly less attractive than Fissure II, especially with stage 1 having minimum event weight versus max event weight at Fissure. But for many of the teams invited here, just getting LAN wins will be huge and here is the opportunity to gain 7 or 8 LAN wins if you go all the way. That is probably equal to major qualification to those that succeed doing that. This will be the only real LAN opportunity for many teams participating.

0
0
@JesperLarsen222

ESL Pro League etap 1 (Wpływ na VRS: 75%) To jest trochę kontrowersyjne... etap 1 EPL będzie wliczał się do rankingu przed ostatecznym terminem kwalifikacji na Majora, podczas gdy faza główna EPL już nie. Oznacza to, że 8 drużyn zaproszonych bezpośrednio do fazy głównej nie będzie miało okazji zdobyć punktów w tym ostatnim wydarzeniu przed zamknięciem rankingu. To może zadecydować o niektórych miejscach w 2. lub 3. etapie Majora. Wyobraźcie sobie, że drużyna grająca tutaj "kradnie" miejsce w 3. etapie Majora zespołowi, który dołącza do EPL dopiero w fazie głównej, już po zamknięciu rankingu... auć. Zaproszone tutaj drużyny będą miały złotą okazję, by wypełnić swoje "konto 10 ostatnich zwycięstw na LAN-ie" w rankingu VRS, wygrywając tutaj 3 mecze. Wynik 3-0 może zrobić różnicę, zwłaszcza że wśród tych drużyn są te, które – jak można przewidywać – walczą o ostatnie miejsca. Zastrzeżenie: Powyższe wartości procentowe to tylko moje przypuszczenia, zachęcam do wyciągania własnych wniosków. Podobnie komentarze są jedynie moją osobistą opinią i jest bardzo prawdopodobne, że są rzeczy, których nie wziąłem pod uwagę. Całość jest również przedstawiona wyłącznie z perspektywy rankingu VRS. Organizacje mają prawdopodobnie bardzo dobre zachęty finansowe, by podejmować ryzyko na przykład w turniejach Blast, a także niektóre drużyny na szczycie szczerze mówiąc w ogóle nie muszą martwić się o punkty VRS i kwalifikację na następnego Majora. Na koniec, ta tabela została stworzona ręcznie na podstawie informacji z HLTV... mam nadzieję, że nie popełniłem błędów w "liczeniu" meczów LAN-owych.

ESL Pro League stage 1 (VRS Impact: 75%) This is a bit controversial.. stage 1 of EPL will count towards major cutoff, while main stage EPL won't. Meaning that the 8 teams which are invited directly to main stage will not get to score points in this last event before cutoff 🤔 That could decide some of the stage 2 or 3 spots at the major. Imagine a team playing here "stealing" a stage 3 spot at the major from a team that doesn't enter EPL until main stage after the major cutoff.. ouch. The teams invited here will have a golden opportunity to fill up that "10 most recent LAN win 'account' " in the VRS by winning 3 games here. Going 3-0 here might make the difference, especially with the teams being some of those we have to anticipate are in contention for the last spots. Disclaimer: The percentages above are just a guess from me, feel free to make your own conclusions. Likewise are the comments just my personal opinion and there may very well be things I haven't considered. The whole thing is also only from VRS perspective. Orgs probably have very good financial incentives to take the chance at Blast tournaments f.ex. and also some teams at the top frankly don't have to worry about VRS points and qualification to the next major at all. Finally, this table is done manually based on HLTV info.. I hope I haven't made errors in the "counting" of LAN games.

0
0
+6
Tagi:#VRS